Het internet begon te gonzen

Explore workouts, and achieving AB Data
Post Reply
Bappy32

Het internet begon te gonzen

Post by Bappy32 »

Wat gebeurde er op Twitter?
Half januari heb ik tweetreach.com laten uitzoeken wat er op Twitter gebeurd is. Uit hun gegevens blijkt dat er in die eerste twee dagen veel meer mensen actief betrokken zijn geraakt bij de campagne. De oorspronkelijke tweet is geen 183.570 keer verspreid, maar 405.800. In totaal zijn er geen 465 mensen actief over gaan twitteren, maar 1.300. De 1.700 verschillende tweets die zij hebben verstuurd, zijn terecht gekomen bij 805.000 unieke Twitteraccounts. En al die twitteraars hebben in totaal 1,5 miljoen tweets over Daniël ontvangen. Het bereik via Facebook heb ik helaas niet (meer) kunnen tracken en is bij deze tellingen niet meegenomen.

Het zijn indrukwekkende aantallen. En het was al veel meer dan bosnia and herzegovina mobile phone number list ik ooit had durven hopen. Maar het bleek nog maar het begin. Al snel na de donderslag begon ook het internet te gonzen. RTV-NH, AT5, Joop.nl en sargasso.nl en enkele andere nieuwssites kwamen met een bericht over Daniël, de open brief en de hype eromheen. Daarmee voedden ze de hype meteen weer, want veel tientallen nieuwssites en websites over de zorg namen het bericht over. Dat werd door ons en onze trouwste supporters natuurlijk weer rondgetwitterd en gedeeld via blog en Facebook. Zo werd buzz almaar groter.

Het is jammer dat het totaal aantal bezoekers aan zulke sites en het aantal lezers van zo’n bericht moeilijk is te achterhalen. Ik heb één getal gevonden. Bezoekers van Joop.nl konden het artikel over Daniël ‘liken’. Dat hebben in anderhalve dag bijna 6.000 mensen gedaan. Maar verder heb ik het bereik via internet helaas niet in kaart kunnen brengen.
Post Reply